maandag 2 juni 2014

Manege





Benodigdheden:
Een plaatje van 450 pixels langste zijde.
Het plaatje van het voorbeeld komt van: http://www.photl.com
Corner met de hoek rechtsonder van 250 pixels langste zijde.
Masker: TopFadeGG
Filter: Filters Unlimited 2.0.

01. Open je plaatje en maak eventueel op maat.

02. Aanpassen – Zachtheid – Zachte focus – Instellingen: Zacht detail.

03. Gereedschap Pipet – Kies een lichte voor- en een donkere achtergrondkleur uit je plaatje.

04. Selecties – Alles selecteren.

05. Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch: Aangevinkt – 5 pixels – Wit.

06. Afbeelding – Randen toevoegen – 1 pixel – Voorgrondkleur.

07. Afbeelding – Randen toevoegen – 5 pixels – Wit.

08. Selecties – Omkeren.

09. Effecten – 3D-effecten – Afschuining binnen – Instellingen: Lijst.

10. Afbeelding – Randen toevoegen – 5 pixels – Voorgrondkleur.

11. Herhaal punt 04 t/m 09.

12. Afbeelding – Randen toevoegen – 50 pixels – Achtergrondkleur.

13. Toverstaf – Modus: Vervangen – Afstemmingsmodus: RGB-waarde – Tolerantie: 0.
Aaneengesloten en Anti-alias: Aangevinkt – Doezelen: 0 – Buiten.
Selecteer de rand.

14. Lagen – Nieuwe rasterlaag.

15. Gereedschap Vlakvulling – Afstemmingsmodus: Geen – Vul de rand met je voorgrondkleur.

16. Lagen – Masker laden/opslaan – Masker laden vanaf schijf – TopFadeGG.
Luminantie van bron – Aanpassen aan doek – Alle maskers verbergen: Aangevinkt.

17. Lagen – Samenvoegen – Groep samenvoegen.

18. Effecten – Textuureffecten – Lamellen – Instellingen:
Breedte: 14 – Dekking: 100 – Kleur: Wit.

19. Effecten – Randeffecten – Accentueren.

20. Selecties – Niets selecteren.

21. Afbeelding – Randen toevoegen – 12 pixels – Achtergrondkleur.

22. Effecten – Insteekfilters – Filters Unlimited 2.0.
Links: Buttons & Frames – Rechts: 3D Glass Frame 3.
Frame Size: 68 – Contrast: 90.

23. Afbeelding – Spiegelen.

24. Herhaal punt 22.

25. Open de corner en maak eventueel op maat.
Bewerken – KopiĆ«ren.

26. Terug naar je afbeelding.
Bewerken – Plakken als nieuwe laag.

27. Gereedschap Verplaatsen – Plaats de corner in de rechter onderhoek.

28. Lagen – Dupliceren.

29. Afbeelding – Spiegelen.

30. Lagen – Samenvoegen – Omlaag samenvoegen.

31. Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw.
Verticaal en Horizontaal: -3 – Dekking: 85 – Vervaging: 8 – Kleur: Zwart.

32. Herhaal punt 04 t/m 11.

33. Afbeelding – Randen toevoegen – 8 pixels – Achtergrondkleur.

34. Toverstaf – Selecteer de rand.

35. Lagen – Nieuwe rasterlaag.

36. Gereedschap Vlakvulling – Vul de selectie met je voorgrondkleur.

37. Lagen – Masker laden/opslaan – Masker laden vanaf schijf.
Instellingen staan goed.

38. Lagen – Samenvoegen – Groep samenvoegen.

39. Effecten – Textuureffecten – Lamellen – Instellingen staan goed.

40. Effecten – Randeffecten – Accentueren.

41. Selecties – Niets selecteren.

42. Lagen – Nieuwe rasterlaag – Plaats hier je watermerk op.

43. Afbeelding – Randen toevoegen – 1 pixel – Achtergrondkleur.

44. Effecten – Insteekfilters – Filters Unlimited 2.0.
Frame Size: 10 – Contrast: 90 – Overige instellingen staan goed.

45. Bestand – Exporteren – JPEG-optimalisatie.


Deze les is geschreven door Karin voor PSP Nederland op 22 april 2012.
Niets uit deze les mag gekopieerd of overgenomen worden zonder toestemming.
Karin.B-2012.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten